خلق ارزش و مدیریت دانش در شرکت¬های خرد( مورد مطالعه: شرکت¬های خرد در استان خراسان رضوی)

فاطمه شهدکار

دکتری کارآفرینی بین الملل

مهدی ابراهیمی

دکتری کارآفرینی سیاسی

چیا امین پناه

دکتری حسابداری

دانلود

فایل پی دی اف مقاله

چکیده:

در سال های اخیر، دانش به عنوان یک منبع مهم ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت¬ها هم در سطح تولیدی و هم در سطح خدماتی در نظر گرفته شده است. هدف این پژوهش تعیین رابطه بین فعالیت‌های توسعه‌یافته توسط شرکت‌ها و ایجاد ارزش کیفی و کمی در 150 شرکت خرد از صنایع مختلف واقع در شهرک¬های صنعتی استان خراسان رضوی بود. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از روش رگرسیون حداقل مربعات جزئی استفاده شد و نتایج نشان داد که بین جامعه پذیری، ترکیب و درونی سازی و ارزش آفرینی رابطه مستقیم وجود دارد. از سوی دیگر، رابطه بین برونی سازی و ارزش آفرینی معکوس بود. در نتیجه، این مطالعه ایجاد روابط درون سازمانی و بین سازمانی را برای ایجاد، انتشار و استفاده از دانش در شرکت ها پیشنهاد می¬کند. 

Value creation and knowledge management in micro-enterprises (case study: micro-enterprises in Razavi Khorasan province)

Fatemeh Shahdkar , Mehdi Ebrahimi , Chia AminPanah

Abstract

In recent years, companies have viewed knowledge as a significant source of competitive advantage, both in production and service. The purpose of this research was to determine the relationship between the activities developed by companies and the creation of qualitative and quantitative value in 150 micro-enterprises from various industries located in the industrial towns of Razavi Khorasan province. The partial least squares regression method was employed to analyze the data and the results demonstrated a direct connection between sociability, combination, internalization, and value creationThe relationship between externalization and value creation was inverse. The creation of intra-organizational and inter-organizational relationships is recommended in this study to create, disseminate, and use knowledge in companies.