خدمات تحقیق و توسعه

کسب و کار پایدار

پایداری در کسب و کار به استراتژی یک شرکت برای کاهش اثرات منفی زیست محیطی ناشی از عملیات آنها در یک بازار خاص اشاره دارد.

شیوه های پایداری یک سازمان معمولاً بر اساس معیارهای زیر نحلیل می شود :

  • از آنجایی که ما با تغییرات برگشت ناپذیری در سیاره زمین روبرو هستیم، تهدید تغییرات آب و هوایی بسیار خطرناک شده است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

  • فراتر رفتن از آستانه های زیست محیطی نگرانی هایی را در مورد از بین رفتن تنوع زیستی در سیستم­ها و جوامع طبیعی جهانی ایجاد می­کند. در این میان کسب‌وکارها هم فشارهای تامین منابع و درگیری با چالش­های ژئوپلیتکی را تجربه می­کنند و هم فرصت هایی برایشان ایجاد می شود که برای ایجاد اهداف پایداری، مزیت رقابتی پایدار خلق کنند.

ما در دنیای غیرقابل پیش بینی تجارت می کنیم. تغییرات آب و هوایی، کاهش منابع طبیعی، و تقاضای روزافزون برای تامین انرژی و مواد غذایی، عملیات تجاری و زنجیره تامین را به روش‌های غیرمنتظره‌ای مختل می‌کند.

برای سازمان­های خصوصی و دولتی بیش از هر زمان دیگری مهم است که اساساً در نحوه عملکرد خود تجدید نظر کنند. تبدیل شدن به یک کسب و کار موفق پایدار نیازمند سطوح جدیدی از انعطاف پذیری و چابکی است که ریشه در شیوه­ های مسئولانه ای دارد که سیاره ما را حفظ می کند.

پایداری یک الزام تجاری است و باید هسته اصلی استراتژی و عملیات هر کسب و کار باشد. دلایل این امر هم اخلاقی و هم مالی است:

  • کسب و کار پایدار به این معنی است که با فکر کردن به آینده و نگریستن به اینکه چگونه اقدامات شما بر محیط اطراف تأثیر می‌گذارد، تجارت خود را اندکی با تفکر و مسئولانه تر انجام دهید. تغییرات ساده‌ای وجود دارد که همه مشاغل می‌توانند ایجاد کنند و ایده‌های جدید همیشه در حال ظهور هستند.

  • کسب و کار پایدار در مورد بازبینی به منابع و مواد اولیه مورد استفاده در کسب و کار و اندیشیدن در مورد تأثیر آنها بر محیط زیست است. بسیاری از شیوه‌های پایدار با شیوه‌های استاندارد خیلی متفاوت نیستند و تغییرات کوچک می‌تواند تغییرات بزرگی ایجاد کند.

پایدار تر کردن کسب و کار

پایدارتر کردن کسب‌وکارتان به این است که ببینید:

چه می‌کنید، چه می‌خرید .

چگونه از منابع خود استفاده می‌کنید.

پس از مصرف چه رفتاری دارید.

پایداری به معنای حرکت به سمت جایگزین‌های سازگار با محیط زیست، ارگانیک یا کم آلاینده و محلی است.

مزیت کسب و کار پایدار

مزایای زیادی برای داشتن یک تجارت دوست‌دار محیط زیست و پایدار وجود دارد. برخی از این موارد عبارتند از:

خدمات کسب و کار پایدار