تأثیر بازاریابی رسانه های اجتماعی، نوآوری محصول و بازارگرایی بر عملکرد بازاریابی شرکت های کوچک و متوسط

فاطمه شهدکار

دکتری کارآفرینی بین الملل

مهدی ابراهیمی

دکتری کارآفرینی سیاسی

دانلود

فایل پی دی اف مقاله

چکیده:

هدف این مطالعه تحلیل تاثیر بازاریابی رسانه¬های اجتماعی، نوآوری محصول، بازارگرایی بر عملکرد بازاریابی است. این پژوهش از روش‌های کمی استفاده می‌کند و تکنیک‌های تحلیل داده‌ها بر اساس مدل‌سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار SmartPLS 3.0 می باشد. از روش نمونه¬گیری گلوله برفی در انتخاب نمونه استفاده شد. پرسشنامه¬های آنلاین برای 320 شرکت کوچک و متوسط در استان تهران(شهرک صنعتی عباس آباد) ارسال شد که درمجموع 300 پاسخ دریافت شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی ، نوآوری محصول و بازارگرایی تأثیر معنی‌داری بر عملکرد بازاریابی دارد.

The effect of social media marketing, product innovation and market orientation on the marketing performance of small and medium enterprises

Fatemeh Shahdekar, Mehdi Ebrahimi

Abstract

The purpose of this study is to analyze the impact of social media marketing, product innovation, and market orientation on marketing performance. This research uses quantitative methods and data analysis techniques are based on structural equation modeling using SmartPLS 3.0 software. The samples were selected using the snowball sampling method. 320 small and medium companies in Tehran province (Abbas Abad Industrial City) were asked to complete online questionnaires, and a total of 300 responses were received. The results of data analysis show that social media marketing, product innovation, and market orientation have a significant effect on marketing performance.